Nowoczesny diesel czy benzyna

silnikMotoryzacja to bardzo specyficzna dziedzina, która charakteryzuje się też stosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań z wielu dziedzin nauki. Dbanie o bezpieczeństwo kierowcy może dotyczyć wytrzymałości konstrukcji lub systemów chroniących w trakcie zdarzenia. Coraz częściej też stosuje się systemy zwiększające szanse na uniknięcie zdarzenia. Jednak rozważając na temat silników skupiamy się na ekonomicznych aspektach.

Zastanawiając się nad wyborem nowego lub używanego auta, zawsze warto zwrócić uwagę na silnik i jego parametry. Wybierając każdy szuka kompromisu pomiędzy możliwościom napędowym a kosztami danego auta. Warto jednak także zastanowić się przy tym nad jego awaryjnością.

Nowoczesny diesel

Początek XXI wieku to prawdziwy okres rozkwitu technologii związanych z silnikami diesla. Rosnąca popularność wynikała początkowo z legendarnej wytrzymałości przy niewielkim spalaniu. Z czasem silniki diesla stały się także komfortowe i dynamiczne. Coraz więcej więc przemawiało za takim rozwiązaniem. Zniknęły problemy z wibracjami dzięki stosowaniu kół dwu-masowych, Zastosowanie turbin poprawiło osiągi diesla, a filtry DPF zmniejszyły emisję szkodliwych substancji ze spalin.

Niestety zmiany te nie pojawiły się bez kosztów. Poza zwiększeniem ceny samej jednostki napędowej, zwiększyło się także koszty utrzymania diesla. Kosztowne filtry, psujący się osprzęt silnika sprawiają, że koszty napraw często przewyższają oszczędności na paliwie.

Bezpieczna benzyna?

Silniki benzynowe, szczególnie te produkowane jeszcze kilka do kilkunastu lat temu, są dużo prostsze w budowie niż diesle z tego samego okresu. W tym przypadku prostsze oznacza też dużo mniej awaryjne. Jednak z czasem producenci zaczęli śrubować możliwości silników benzynowych wyciągając coraz większą moc z coraz mniejszych silników. Turbiny, coraz bardziej skomplikowane konstrukcje sprawiają, że nowoczesne jednostki napędowe niestety również stają się coraz mniej żywotne. Warto szukać silników prostych, czasami będących w danym modelu auta od choćby poprzedniej wersji.

W tym momencie, aby jeździć bezproblemowo trzeba decydować się na nowe auto i pojeździć nim do 100 tys. km i zmienić na nowe lub szukać samochodów ponad 8 letnich i to w wybranych jednostkach napędowych z dobrą opinią. Skończyły się czasy, kiedy auta przejeżdżały ,05 miliona kilometrów bez wymiany silnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *