seo

Pozycjonowanie zgodne z wytycznymi Google?

Reklama w internecie to nie od dziś dziedzina, która rozwija się w ekspresowym tempie. Rozrywka, źródło informacji, komunikacja to wszystko obejmuje internet. Mało kto przy tym nie wie czym jest wyszukiwarka Google. Codziennie korzystają z niej nawet w samej Polsce setki tysięcy osób, szukają właśnie rozrywki, informacji – także o produktach czy usługach. Jest to więc świetne miejsce do komunikacji – klient firma. Reklama w wyszukiwarkach to nic nowego. Dzieli się ona na reklamę AdWords, która jest głównym źródłem dochodów Google i pozycjonowanie, które jak się okazuje jest intensywnie tępione przez najpopularniejszą wyszukiwarkę.

seo

Wytyczne Google

Google już od wielu lat przedstawia webmasterom wskazówki jak powinni dbać o swoje strony. Różne osoby powiązane z Google przy tym wszystkim bardzo różnie wypowiadały się o pozycjonowaniu, można było nawet w Polsce usłyszeć zdanie przy okazji akcji „internetowa rewolucja” gdzie podczas wywiadu w radiowej czwórce jeden z przedstawicieli powiedział że „nie ma możliwości ingerencji w organiczne wyniki wyszukiwania”. Wypowiedź ta obejmowała także takie zdania jak to, że osoby proponujące pozycjonowanie oszukują i, że te firmy znajdujące się wysoko w wynikach faktycznie oferują najlepsze usługi/produkty. Wypowiedź totalnie wyssana z palca poleciała w świat i może nawet ktoś w nią uwierzył. Mimo to Google nie tępiło wszystkich sposobów pozycjonowania, a przy tym przedstawiała dość sensowne wytyczne, według których linki przenoszące Page Rank mogą być dość często stosowane. Teraz jednak zmieniło się to o 180 stopni.

Co nie zrobisz to będzie black hat SEO

Google tego lata bardzo intensywnie wzięło się za spam w wyszukiwarkach, czyli w dużym skróceniu techniki sprzeczne z wytycznymi. Problem w tym, że właściwie każda metoda może zostać odebrana jako niezgodna z wytycznymi. Obecnie według Google anhor tekst nie powinien już służyć do opisu tego o czym jest dana fraza, tylko być jakby ozdobą linku, a najlepiej jeśli w ogóle byśmy z niego zrezygnowali. Teraz napisanie anhora „wyszukiwarka internetowa” opisującego adres http://google.pl może zostać odebrane za spam. Oznacza to więc faktycznie, że nawet faktycznie naturalne linki dodane na forach przez zadowolonego klienta mogą spowodować spadek pozycji. Mało kto bowiem wie, że powinien dodać atrybut „nofollow”.

Czy zaszkodzi to SEO?

Specjaliści od pozycjonowania zawsze narzekają na forach po zmianach w algortymach, że to już koniec itd. itp. Faktem jest jednak, że zdecydowana większość da sobie radę i przystosuje się, nie będzie już White SEO, ale zawsze znajdzie się sposób na znalezienie się wysoko. Najbardziej pokrzywdzeni będą niestety ci, którzy znajdują się wysoko faktycznie naturalnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *