owoce

Wiosna w diecie

Każdy z nas czeka każdego roku na wiosnę z utęsknieniem. A kiedy już pojawia się ta pora roku, to nagle nic nam się nie chce, jesteśmy ospali i bez energii. To tzw. przesilenie wiosenne, czyli reakcja organizmu na zmianę aury. Nasze ciało musi się przestawić na tryb letni, a my powinniśmy mu w tym pomóc. Co zrobić, aby dostać zastrzyk niezbędnej energii? Przede wszystkim zmienić dietę.

owoce

Kolorowo na talerzu

Niestety, ale zima zazwyczaj nasza dieta obfituje w pokarmy słodkie, słone, ciężkie i tłuste. Taki sposób żywienia nie wpływa dobrze na nasze samopoczucie. Dlatego wiosna jest idealnym czasem, aby to zmienić. W sklepach pojawiają się świeże warzywa i owoce, które powinny znaleźć się na naszym stole codziennie. Oczywiście warto stosować urozmaicenie i dać się ponieść kulinarnej fantazji. Wtedy pięć porcji warzyw i owoców dziennie nie będzie przykrym obowiązkiem, a miłą odmianą po zimowym menu. Poza tym warto wprowadzić do diety więcej ryb, oliwy z oliwek oraz olejów roślinnych. Zdrowe tłuszcze z pewnością wpłyną pozytywnie na nasze samopoczucie.

Uzupełniamy witaminy

Po zimie niestety może nam brakować sporo witamin i mikroelementów. Zmiana diety z pewnością pomoże uzupełnić niedobory, ale jeżeli są one spore, to należy podjąć bardziej intensywne działania. Możemy oczywiście zaopatrzyć się kupione w aptece preparaty witaminowe, jednak pamiętajmy, że najlepiej związki witaminowe wchłaniają się z pokarmów, więc zdrowa dieta to podstawa. Dlatego oprócz suplementu z apteki warto pić sok z kiszonej kapusty, hodować własne kiełki, pić tran. To na pewno nie zaszkodzi, a może tylko pomóc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *